Mine publikationer


Udvalgte publikationer

    • 2019, Vaaben, Nana og Helle Bjerg:

      The Danish school as a haunted house: Reforming time, work life and fantasies of teaching in Danish Schools.

      Ephemera, Vol. 19. Nr. 1.

    • 2018, Vaaben, Nana:

      Reforming time in Danish Schools: Unintended performative effects of working hours legislation.

      International Journal of Qualitative Studies in Education, vol 31, issue 5, Pp. 422-435. (senere også udgivet som bog på Routledge

    • 2021, Böwadt, Pia Rose Nana Vaaben:

      Personlig tilblivelse på professionsuddannelserne mellem professionsidealer og selvansvarliggørelse.

      I: Dahl, Kari Kragh Blume (red.): Professionspsykologi, Aarhus Universitetsforlag.

    • 2019, Vaaben, Nana og Pie Plotnikof:

      Indledning i: Vaaben, Nana og Mie Plotnikof (red.): Tid til Velfærd? - Tidsorganiseringer i Velfærdsprofessionerne.

      Hans Reitzels Forlag.     

    • 2019, Konflikten om folkeskolelærernes arbejdstid - To forskellige forståelser af tid som ressource.

      Vaaben, Nana I: Vaaben, Nana og Mie Plotnikof (red.)

      Tid til Velfærd? -Tidsorganiseringer i Velfærdsprofessionerne.

      Hans Reitzels Forlag

    • 2017, Vaaben, Nana:

      Med To Tunger: Skabelsesberetninger og ritualiseret praksis omkring et innovationsprojekt.

      Tidsskriftet Antropologi nr. 74

    • 2016, Vaaben, Nana:

      Styr på læringen: jagten på tegn på produktivitet.

      I: Gylling, Kristian og Anja Svejgaard Pors (red.): Borgernær ledelse.

      København, Akademisk forlag.

    • 2015, Bjerg, Helle og Nana Vaaben (red):

      Indledning i: At lede efter læring: ledelse og organiseringer i den reformerede skole. København.

      Samfundslitteratur.

    • 2015, Bjerg, Helle og Nana Vaaben (red.):

      Striden om tiden i: At lede efter læring: ledelse og organiseringer i den reformerede skole. København.

      Samfundslitteratur.

    • 2014, Vaaben, Nana:

      Da Arbejdet i Samarbejdet Forsvandt.

      Tidsskriftet Antropologi nr. 70

    • 2013, Vaaben, Nana og Dorthe Hedensted Lund:

      Bygge bro og bygge mure – paradokser i offentlig-privat innovationssamarbejde.

      Økonomi og Politik, vol. 86, nr. 2, side 67-79

    • 2021, Vaaben, Nana, Kristian Gylling Olesen, Sarah Lisa Grams Davy, Magnus Berg-Pedersen & Sofie Skovdal Mouritzen:

      Trivsel og motivation gennem arbejdslivet i uddannelsessektoren.

      Københavns Professionshøjskole.

    • 2021, Böwadt, Pia Rose & Nana Vaaben:

      Ny i professionen – de første år som lærer.

      Københavns Professionshøjskole.

    • 2020, Böwadt, Pia, Rikke Pedersen og Nana Vaaben:

      Lærere mellem engagement og afmagt.

      Forskning til skolen.

      Forlaget Unge Pædagoger.

    • 2019, Vaaben, Nana:

      At blive betalt med eller for tid.

      Lærerkommissionens forskerpublikation, s. 158-165.

    • 2019, Vaaben, Nana og Ditte Tofteng:

      Den pædagogiske profession i spændingsfeltet mellem professionalisering, de-professionalisering og prekarisering?

      I: Lehrmann, Kathrine og Annette Erlandson Pedersen (red.): Samfundsfaglige facetter i det pædagogiske arbejde.

      Frydenlund, kapitel 2, s. 31-57.  

    • 2019, Böwadt, Pia Rose, Rikke Pedersen og Nana Vaaben:

      På tærsklen til at blive lærer – studerendes overvejelser om deres kommende arbejdsliv.

      Københavns Professionshøjskole. (Rapport)

    • 2019, Böwadt, Pia, Nana Vaaben og Rikke Pedersen:

      Når verdens bedste job bliver for hårdt.

      Rapport om læreres arbejde i folkeskolen.

      Københavns Professionshøjskole. (rapport)

    • 2016, Pedersen, Rikke, Pia Rose Böwadt og Nana Vaaben:

      Hvorfor stopper lærerne i folkeskolen?

      Forskningsprogrammet Ledelse og Organisatorisk Læring, UCC. (rapport)

    • 2014, Lund, Dorthe Hedensted og Nana Vaaben:

      Offentligt-privat innovationssamarbejde: Konkurrence og Alliance.

      I: Eva Sørensen, Peter Aagaard og Jacob Torfing (red.): Samarbejdsdrevet innovation i praksis.

      DJØFs forlag.