Mine publikationer
Udvalgte publikationer
-
2019, Vaaben, Nana og Helle Bjerg:
The Danish school as a haunted house: Reforming time, work life and fantasies of teaching in Danish Schools.
Ephemera, Vol. 19. Nr. 1.
2018, Vaaben, Nana:
Reforming time in Danish Schools: Unintended performative effects of working hours legislation.
International Journal of Qualitative Studies in Education, vol 31, issue 5, Pp. 422-435. (senere også udgivet som bog på Routledge
-
2021, Böwadt, Pia Rose Nana Vaaben:
Personlig tilblivelse på professionsuddannelserne mellem professionsidealer og selvansvarliggørelse.
I: Dahl, Kari Kragh Blume (red.): Professionspsykologi, Aarhus Universitetsforlag.
2019, Vaaben, Nana og Pie Plotnikof:
Indledning i: Vaaben, Nana og Mie Plotnikof (red.): Tid til Velfærd? - Tidsorganiseringer i Velfærdsprofessionerne.
Hans Reitzels Forlag.
2019, Konflikten om folkeskolelærernes arbejdstid - To forskellige forståelser af tid som ressource.
Vaaben, Nana I: Vaaben, Nana og Mie Plotnikof (red.)
Tid til Velfærd? -Tidsorganiseringer i Velfærdsprofessionerne.
Hans Reitzels Forlag
2017, Vaaben, Nana:
Med To Tunger: Skabelsesberetninger og ritualiseret praksis omkring et innovationsprojekt.
Tidsskriftet Antropologi nr. 74
2016, Vaaben, Nana:
Styr på læringen: jagten på tegn på produktivitet.
I: Gylling, Kristian og Anja Svejgaard Pors (red.): Borgernær ledelse.
København, Akademisk forlag.
2015, Bjerg, Helle og Nana Vaaben (red):
Indledning i: At lede efter læring: ledelse og organiseringer i den reformerede skole. København.
Samfundslitteratur.
2015, Bjerg, Helle og Nana Vaaben (red.):
Striden om tiden i: At lede efter læring: ledelse og organiseringer i den reformerede skole. København.
Samfundslitteratur.
2014, Vaaben, Nana:
Da Arbejdet i Samarbejdet Forsvandt.
Tidsskriftet Antropologi nr. 70
2013, Vaaben, Nana og Dorthe Hedensted Lund:
Bygge bro og bygge mure – paradokser i offentlig-privat innovationssamarbejde.
Økonomi og Politik, vol. 86, nr. 2, side 67-79
-
2021, Vaaben, Nana, Kristian Gylling Olesen, Sarah Lisa Grams Davy, Magnus Berg-Pedersen & Sofie Skovdal Mouritzen:
Trivsel og motivation gennem arbejdslivet i uddannelsessektoren.
Københavns Professionshøjskole.
2021, Böwadt, Pia Rose & Nana Vaaben:
Ny i professionen – de første år som lærer.
Københavns Professionshøjskole.
2020, Böwadt, Pia, Rikke Pedersen og Nana Vaaben:
Lærere mellem engagement og afmagt.
Forskning til skolen.
Forlaget Unge Pædagoger.
2019, Vaaben, Nana:
At blive betalt med eller for tid.
Lærerkommissionens forskerpublikation, s. 158-165.
2019, Vaaben, Nana og Ditte Tofteng:
Den pædagogiske profession i spændingsfeltet mellem professionalisering, de-professionalisering og prekarisering?
I: Lehrmann, Kathrine og Annette Erlandson Pedersen (red.): Samfundsfaglige facetter i det pædagogiske arbejde.
Frydenlund, kapitel 2, s. 31-57.
2019, Böwadt, Pia Rose, Rikke Pedersen og Nana Vaaben:
På tærsklen til at blive lærer – studerendes overvejelser om deres kommende arbejdsliv.
Københavns Professionshøjskole. (Rapport)
2019, Böwadt, Pia, Nana Vaaben og Rikke Pedersen:
Når verdens bedste job bliver for hårdt.
Rapport om læreres arbejde i folkeskolen.
Københavns Professionshøjskole. (rapport)
2016, Pedersen, Rikke, Pia Rose Böwadt og Nana Vaaben:
Hvorfor stopper lærerne i folkeskolen?
Forskningsprogrammet Ledelse og Organisatorisk Læring, UCC. (rapport)
2014, Lund, Dorthe Hedensted og Nana Vaaben:
Offentligt-privat innovationssamarbejde: Konkurrence og Alliance.
I: Eva Sørensen, Peter Aagaard og Jacob Torfing (red.): Samarbejdsdrevet innovation i praksis.
DJØFs forlag.